خنک سازي ساختمانها با يک روش نوين
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

خنک سازي ساختمان‌ها با يک روش نوين

در بسياري از کشورهاي در حال توسعه که تعبيه سيستم تهويه مطبوع با فناوري مجهز در ساختمان‌ها مقرون به صرفه نيست، روش “خنک کننده تابشي منفعل ” (passive daytime radiative cooling) “روشي موثر براي خنک نگه داشتن هواي داخل ساختمان مي باشد به طوريکه در اين روش براي سقف ساختمان ها از رنگ سفيد استفاده مي کنند و اين امر موجب انعکاس نورخورشيد مي شود.

خنک‌کننده منفعل روشي بسيار کارآمد براي کنترل افزايش حرارت و اتلاف حرارت در ساختمان مي باشد. اين رويکرد يا با جلوگيري از ورود گرما به فضاي داخلي(پيشگيري افزايش گرما) يا از طريق از بين بردن حرارت از ساختمان(خنک‌کننده طبيعي) کار مي‌کند.

 

سيستم خنک کننده تابشي چگونه کار مي کند؟

سيستم خنک کننده تابشي سطحي است که با دما کنترل مي شود و با از بين بردن گرماي محسوس و در جايي که بيش از نيمي از انتقال گرما از طريق تابش حرارتي رخ مي دهد ، دماي داخلي را خنک مي کند. ... خنک کننده تابشي با جذب گرماي ساطع شده از بقيه اتاق ، کف يا سقف را خنک مي کند.

 

 

خنک سازي ساختمان‌ها با يک روش نوين

 

سيستم خنک کننده غيرفعال چيست؟

خنک کننده غيرفعال يک رويکرد طراحي ساختمان است که بر کنترل گرما و اتلاف گرما در يک ساختمان متمرکز است تا راحتي گرمايي داخل خانه را با مصرف انرژي کم يا بدون مصرف بهبود بخشد. ... نمونه هايي از غرق هاي حرارتي در محل عبارتند از: جو بالايي (آسمان شب) ، هواي بيرون (باد) و زمين / خاک.

 

آيا خنک کننده غيرفعال خوب است؟

خنک کننده غيرفعال مي تواند به شما کمک کند تا در تمام تابستان خانه خود را بدون استفاده از کولر و يا کمک مکانيکي راحت نگه داريد. خنک کننده منفعل با استفاده از: استفاده از سايه و عايق براي جلوگيري از گرما در خانه در تابستان. استفاده از مواد ذخيره گرما مانند بتن براي جذب گرما.

 

 

نوعي خنک کننده غيرفعال کدام است؟

حرکت هوا حرکت هوا مهمترين عنصر خنک کننده غيرفعال است. با افزايش تبخير باعث خنک شدن افراد مي شود و براي تهيه پشتيبان در شرايط ثابت به نسيم و فن نياز دارد. همچنين با حمل گرما از ساختمان به عنوان هواي گرم و جايگزيني آن با هواي خنک خارجي ، ساختمانها را خنک مي کند.

 

چرا خنک کننده غير فعال مهم است؟

استفاده از خنک کننده غيرفعال به معناي کاهش اختلاف بين دماي محيط داخلي و داخلي ، بهبود کيفيت هواي داخلي و ايجاد ساختمان براي محيط زندگي بهتر يا راحت تر براي زندگي يا کار است. همچنين مي تواند سطح استفاده از انرژي و اثرات زيست محيطي مانند انتشار گازهاي گلخانه اي را کاهش دهد.

 





:: برچسب‌ها: مقرون به صرفه , سيستم تهويه مطبوع,اتلاف حرارت, اثرات زيست محيطي ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: